Expertiza,Lifestyle,Proiecte pe care le sustin

Follow-up crowdfunding

22 Feb , 2016  

Cand am decis sa incep campania de crowdfunding nu ma asteptam sa se mobilizeze asa multa lume si sa ma ajute sa-mi indeplinesc un vis: acela de a participa la deschiderea oficiala a bibliotecii prietenului Sayed. Atunci cand Mihaita, colegul si prietenul care m-a ajutat pe mine sa il ajut pe Sayed (prin campania de fundraising care a permis deschiderea bibliotecii), m-a anuntat ca mi-a luat bilet, m-a pus in fata faptului implinit: acela ca va trebui sa merg in Nepal si Bangladesh. Nu stateam prea bine la capitolul finante asa ca mi-a venit ideea acestei campanii de crowdfunding de pe Generosity.

Nu stiam cum functioneaza genul asta de fundraising asa ca l-am intrebat pe Codrin de la Bruxelles care facuse ceva asemanator in trecut. Mi-a recomandat platforma Generosity de la Indiegogo, iar la trei zile dupa discutia cu el am lansat oficial campania. Pentru a avea un impact vizual mai mare, am facut si un filmulet in care descriu ideea campaniei, o poveste despre prietenie si vise care se pot implini. Ii multumesc lui Cristi care m-a ajutat la editarea filmuletului si care a compus special piesa pentru aceasta campanie.

Dupa o luna si ceva de la lansarea campaniei de crowdfunding, rezultatele sunt incredibile si sunt placut surprins ca multi prieteni au decis sa ma ajute. Unii sunt oameni pe care nu i-am vazut niciodata, pe altii ii cunosc doar din mediul on-line, sunt prieteni pe care nu i-am mai vazut de ani si zeci de ani, sunt oameni faini din toata lumea care au inteles povestea si au decis sa ma sprijine in acest demers. Prieteni din State, din UK, de la Bruxelles, din Danemarca, Germania, Canada si Franta, din Bucuresti, Cluj, Timisoara si Resita m-au ajutat fiecare cu cat au crezut de cuvinta.  Le multumesc inca odata. Am adus cadouri pentru toti dintre ei, fie ca vorbim despre o statueta, margele, cercei, ceaiuri, tablouri sau alte produse artizanale din Bangladesh si Nepal. Pentru altii am scris articole pe blog.

Produsele de artizanat au fost cumparate din Dhaka de la Aarong Brac (Aarong inseamna village faire), compania fiind cea mai veche intreprindere sociala infintata in 1978 cu scopul de a atenua saracia in comunitatile rurale din Bangladesh. Astazi Brac are peste 65.000 de artizani ce produc peste 100 de produse traditionale, de pe urma lor beneficind peste 320.000 de oameni din Bangladesh. Produsele din Nepal au fost cumparate de la vanzatori locali.

Cateva date despre campanie: 1385 de persoane au vizitat pagina campaniei, filmuletul fiind vizualizat de 453 de ori, iar shareruile de pe facebook ale linkului au fost de 610. La donatii au participat 35 de persoane pe platforma, suma finala care mi-a revenit dupa plata taxelor de gazduire catre platforma Generosity a fost de 1.142 de dolari, lucru care m-a ajutat sa acopar cheltuielile legate de transport. Au mai fost cateva donatii in contul personal de la Transilvania, iar banii aceia i-am folosit pentru cumparare de carti pentru biblioteca si pentru mobilul pe care I l-am lasat lui Sayed, in ideea de a ne updata despre activitatile Masud Parves Library (foto si film). De asemenea, timp de un an de zile, alaturi de Mihai si Sayed am hotarat sa contribuim la salariul bibliotecarei care va fi angajata.

Le multumesc si colegilor din media si bloggerilor care au sprijinit campania si au creat un awareness de care orice campanie are nevoie. Mihaela, Madalin si Simona au scris texte frumosase pe blogurile lor:

“Cred ca visele pot deveni realitate daca oameni cu aceleasi energii se unesc”

“Un pic de cosmopolitanism”

“O biblioteca in Bangladesh?”

Prietenii de la Think Outside The Box au fost alaturi de campanie : “O biblioteca in zona rurala a Bangladeshului, rodul unei prietenii dintre un roman si un bengalez”  La fel si Sereniti “Poveste despre oameni si vise indeplinite”.  Debanat.ro ne-au ajutat si ei cu un material  , iar pentru Agerpres am dat un interviu. Mii de oameni au citit aceste materiale si chiar daca nu s-au implicat direct in campanie, au fost probabil sensibilizati de puterea povestii.

Multumesc tuturor, contributori si oameni care au sprijinit campania in media. Ideea pe care am vrut sa o evidentiez prin aceasta campanie e ca visele pot deveni realitate, oricat de imposibile par a fi la inceput. E nevoie de munca, persuasiune, oameni cu aceleasi energii pentru a transforma un vis in realitate. Sper ca aceasta campanie sa inspire si alte persoane in a-si urma visul, pentru ca satisfactia e imensa la final.

Multumiri si Va Imbratisez! #safiebine

, , , , ,



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *