Afaceri Europene

Sondajului „The Generation Erasmus”

21 Mar , 2015  

Potrivit sondajului The Generation Erasmus, realizat de ThinkYoung și Burson-Marsteller, prin care tineri din cele 28 de state menbre ale Uniunii Europene au fost întrebați ce înseamnă Uniunea pentru ei, și ce priorități ar trebui să aibe liderii europeni în următorii cinci ani, mai mult de două treimi din tineri au o atitudine pozitivă în ceea ce privește UE și valorile pe care aceasta le are, precum  pace, diversitate și unitate și doar 14 % au o atitudine negativă referitor la UE.

În ceea ce privește primul cuvânt care le vine în minte atunci când se gândesc la Uniunea Europeană, cuvintele cele mai des asociate cu UE au fost “pace”, “viitor”, “diversitate” și “unitate”, dar și “birocrație”. 67 % din respondentii susțin “proiectul european” și cred că este important ca UE să fie unită pentru că așa poate fi mai eficientă.

Pacea și stabilitatea în Europa și dreptul cetățenilor UE de a călători, trăi sau studia într-un alt stat membru au fost citate ca cele mai importante realizări ale UE de către  61%, respectiv 83% dintre respondenți.

59 % dintre respondenți consideră faptul că locurile de muncă și creșterea  economică sunt cele mai importante aspecte, pe care UE ar trebui să le prioritizeze, urmate de schimbările climatice și de mediu, precum și lupta împotriva corupției. Combaterea corupției este văzută ca o inițiativă-cheie pentru promovarea spiritului antreprenorial în rândul a 17 % din respondenți, împreună cu reducerea birocrației (25 la sută) și investițiile în educație și formare de abilități (29 la suta).

82 % din respondenți sunt interesați de politica europeană, în timp ce 65 % cred că votul lor face diferenta. În ciuda acestui fapt, cei mai mulți tineri cred că oamenii cu vârsta cuprinsă între între 35 și 60 de ani au o influență mai mare în ceea ce privește votul. Prin urmare, creșterea participării tinerilor la viața democratică europeană este o provocare majoră pentru instituțiile UE și o cerință primordială.

Această încurajare trebuie să fie la scară largă și să ajungă la tinerii din diferite zone. În consecință, 35 % dintre respondenti s-au declarat în favoarea introducerii de lecții obligatorii în școli ce au scopul de a educa elevii cu privire la valorile, istoria, funcția și responsabilitățile UE și procesul de luare a deciziilor, precum și să permită cetățenilor să voteze online.

Acest proiect de cercetare a fost realizat ca parte a Europe Decides, o inițiativă lansată de Burson Marsteller-Bruxelles cu scopul de a urmări evoluțiile politice din Uniunea Europeană, schimbările instituționale și impactul acestora asupra diferitelor domenii de politică.

Raportul studiu complet poate fi citit aici.

, , , ,



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *